Sunday, September 17, 2023

FUNGSI COOLING PAD LAPTOP | REPAIR LAPTOP KUALA LUMPUR

 
FUNGSI COOLING PAD LAPTOP


REPAIR LAPTOP KUALA LUMPUR


Artikel ini membincangkan tentang fungsi cooling pad laptop. Kedai repair laptop Kuala Lumpur akan berkongsi kepada semua pengguna laptop tentang fungsi cooling pad laptop. Ada beberapa fungsi cooling pad laptop. Adakah laptop anda sering panas dan terlalu panas??? Mungkin anda belum pernah menggunakan alat penyejuk laptop atau biasa dipanggil cooling pad. Cooling pad laptop ialah aksesori perkakasan yang diletakkan pada bahagian bawah laptop. Cooling pad ini juga sangat diperlukan untuk menyejukkan suhu laptop anda. 


1. LAPTOP LEBIH SELESA DIGUNAKAN


REPAIR LAPTOP KUALA LUMPUR


    - Antara fungsi cooling pad laptop adalah laptop lebih selesa digunakan. Jika anda sering meletakkan laptop diatas riba untuk membuat sesuatu pekerjaan. Kaki anda akan berasa panas jika anda tidak menggunakan cooling pad ini sekaligus ia akan berasa tidak selesa ketika anda sedang menggunakannya. Kami di kedai repair laptop Kuala Lumpur menyarankan anda untuk menggunakan cooling agar anda selesa untuk membuat sesuatu pekerjaan yang menggunakan laptop dalam jangka masa yang lama.


2. LAPTOP BERFUNGSI DENGAN PANTAS


REPAIR LAPTOP KUALA LUMPUR

    - Seterusnya, fungsi cooling pad laptop juga boleh membuat laptop berfungsi dengan pantas. Jika anda sering menggunakan laptop di luar dan dalam keadaan cuaca panas kami di kedai repair laptop Kuala Lumpur menasihati anda untuk menggunakan cooling pad untuk menggelakkan laptop anda rosak akibat laptop terlalu panas sekaligus ia juga boleh mengurangkan kelajuan jam pemproses untuk mengelakkan laptop terlalu panas. Oleh itu, dengan menggunakan cooling pad laptop anda akan berfungsi secara optimum.



3. MENGELAKKAN LAPTOP AUTO SHUTDOWN



REPAIR LAPTOP KUALA LUMPUR


    - Selain itu, mengelakkan laptop auto shutdown juga antara fungsi cooling pad laptop. Jika laptop anda secara tiba-tiba mati sendiri atau auto shutdown semasa anda tengah membuat sesuatu pekerjaan. Hal ini disebabkan laptop anda terlalu panas atau overhead berlebihan, jadi untuk mengelakkan benda tersebut berlaku lagi kami di kedai repair laptop Kuala Lumpur menyarankan anda untuk menggunakan cooling pad sekaligus dapat mengelakkan kerosakkan pada laptop. Kos untuk membaiki laptop juga adalah mahal untuk mengelakkan anda terpaksa menyeluk poket anda untuk membaikinya. Jadi anda perlu menggunakan cooling pad laptop ini supaya laptop anda boleh bertahan lebih lama.




4. BOLEH TEGAKKAN LAPTOP MENGIKUT KESELESAAN


REPAIR LAPTOP KUALA LUMPUR



    - Fungsi cooling pad juga boleh menegakkan laptop mengikut keselesaan anda ia juga boleh mengekalkan skrin laptop mengikut paras mata anda supaya dapat mengurangkan ketegangan badan. Hal ini kerana anda sering menghadap laptop terlalu lama sambil duduk atau menuduk yang mengakibatkan anda mengalami masalah pada leher dan belakang.




5. MENGHALANG PENYERAPAN HABA LUAR


REPAIR LAPTOP KUALA LUMPUR


    - Fungsi cooling pad laptop juga boleh menghalang penyerapan haba luar. Penggunaan laptop yang berpanjangan boleh menyebabkan haba dibahagian bawah laptop anda. Kami di kedai repair laptop Kuala Lumpur menyarankan anda untuk menggunakan cooling pad ketika menggunakan laptop bagi mengelakkan kerosakkan pada laptop anda. Cooling pad laptop ini juga berfungsi untuk mengatasi haba luar yang diserap oleh laptop yang boleh menyebabkan prestasi laptop anda menjadi perlahan.  



Tidak susahkan nak jaga laptop kita??? mudah sahaja sebenarnya nak bagi laptop boleh tahan lamaPelanggan kami gembira, kami di kedai repair laptop Kuala Lumpur pun turut tumpang gembira!!!




-->> Kongsikan Fungsi Cooling Pad Laptop  dengan kawan-kawan

-->> Nak kami diagnos secara PERCUMA?

-->> Tercari-cari kedai REPAIR LAPTOP KUALA LUMPUR??



Anda boleh hubungi OKCS Kuala Lumpur:-

03-4816 6107 / 011-6411 7084 

(Whatsapp pun boleh)



Lokasi OKCS Kuala Lumpur:-


  • 2 minit dari Kolej Universiti Poly-Tech Mara Taman Shamelin
  • 3 minit dari LRT Pandan Jaya
  • 5 minit dari Sunway Velocity Mall / MRT Maluri
  • 10 minit dari Pantai Hospital Ampang
  • 11 minit dari MyTown Shopping Mall
  • 12 minit dari Plaza Low Yat
  • 13 minit dari Tesco Extra Ampang
  • 20 minit dari Terminal Bersepadu Selatan (TBS)






No comments:

Post a Comment

ARTIKEL PILIHAN

FUNGSI COOLING PAD LAPTOP | REPAIR LAPTOP KUALA LUMPUR

  FUNGSI COOLING PAD LAPTOP Artikel ini membincangkan tentang fungsi cooling pad laptop.  Kedai repair laptop Kuala Lumpur akan berkongsi ke...