Friday, August 21, 2020

[SOLVED] BATERI KEMBUNG LAPTOP DELL | REPAIR LAPTOP CHERAS


KEDAI REPAIR LAPTOP CHERAS MENYELESAIKAN MASALAH BATERI KEMBUNG LAPTOP DELL.


Pada artikel kali ini admin mahu membincangkan tentang masalah bateri kembung laptop Dell. Salah sorang pelanggan dari kedai  repair laptop cheras telah datang bersama laptop dell miliknya. En Hafis, pemilik laptop tersebut, meluahkan kepada kami bahawa laptop miliknya itu menunjukkan masalah bateri kembung laptop Dell.


Semasa diteliti, keadaan laptop dell ini nampak teruk kerana penutup bateri pada bahagian belakang laptop itu terangkat sedikit, dipercayai masalah ini berpunca dari masalah bateri kembung laptop Dell itu sendiri.




                            Keadaan bateri yang kembung.


Keadaan ini merisaukan En Hafis kerana masalah ini akan berlarutan sehingga menimbulkan kemungkinan terjadi masalah yang lain pada komponen- komponen laptop tersebut. Jadi tanpa membuang masa En Hafis mula melayari laman web untuk mencari kedai repair laptop yang berdekatan dengan rumahnya bagi mencari bantuan menyelesaikan masalah bateri kembung laptop Dell.

Setelah beberapa laman web yang beliau cari,akhirnya beliau menjumpai kedai repair laptop cheras atau lebih dikenali sebagai OK Computer Solution Kuala Lumpur. En hafis merasakan kedai kami merupakan pilihan yang tepat kerana telah banyak testimoni dan review yang positif dari pelanggan - pelanggan kami sebelum ini. kami disini menawarkan perkhidmatan yang terbaik dengan harga juga sangat berpatutan.

Setelah mendengar luahan En Hafis, technician kami segera menjalankan sesi diagnose masalah bateri kembung laptop Dell ini. setelah bateri itu dicabut, kami amat terkejut kerana keadaan bateri tersebut sudah semakin sarat. dan ada juga bahagian yang sudah tertanggal.




                                                 bahagian bateri yang tertanggal





keadaan bateri kembung


Keadaan bateri sebegini sangatlah bahaya kepada laptop anda. ini kerana jika dibiarkan,kemungkinan besar ia akan menyebabkan masalah lain pada laptop anda seperti masalah keyboard, masalah motherboard dan juga masalah touchpad. sebenarnya terdapat banyak punca yang boleh menyebab kan bateri kembung antaranya ialah :-

Antara punca lazim terjadinya bateri kembung :

- mengunakan laptop secara berterusan dengan charger.
- overcharge ( tidak mencabut charger, membiarkan bateri penuh sehingga terlupa)
- meletakkan laptop pada permukaan fabrik
-meletakkan laptop pada tempat yang terdedah kepada sumber haba yang tinggi.



keadaan yang mungkin berlaku jika overcharge bateri


jangan mengunakan laptop diatas fabrik terlalu kerap.



Jadi, berbalik pada masalah bateri kembung laptop Dell, technician mencadangkan kepada En hafi supaya menukar kepada bateri yang baharu bagi mengelakkan masalah lain timbul. Dengan persetujuan En Hafis, technician segera mencari stok bateri dell ini dan menukarkan bateri kembung yang lama kepada bateri yang baharu.





keadaan bateri baharu.


technician hanya mengambil masa kurang 20 minit bagi menukar bateri yang baharu dan menguji keadaan bateri tersebut. Kini En Hafis tidak perlu risau lagi dengan masalah bateri kembung laptop Dell ini.. kami memberitahu tips- tips penjagaan bateri laptop agar En Hafis tidak perlu risau akan masalah ini untuk beberapa tahun akan datang.





hasil setelah bateri ditukar

En Hafis sangat berpuas hati dan berterima kasih dengan kami di kedai repair laptop cheras . kerana bersedia membantunya menyelesaikan masalah bateri kembung laptop Dell miliknya itu. kami juga turut bersenang hati kerana pelanggan kami senang dengan perkhidmatan yang kami tawarkan.

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________


- ->> TERTARIK DENGAN PERKIDMATAN YANG KAMI TAWARKAN ?

-->>Anda nak kami bantu menyelesaikan masalah bateri kembung ?


-->>Nak kami diagnose secara PERCUMA?


-->>Tercari-cari KEDAI REPAIR laptop CHERAS?


Anda boleh hubungi OKCS Kuala Lumpur:-


03-4816 6170 / 011-6411 7084 


Lokasi OKCS Kuala Lumpur:-

2 minit dari Kolej Universiti Poly-Tech Mara Taman Shamelin

3 minit dari LRT Pandan Jaya

5 minit dari Sunway Velocity Mall

10 minit dari Pantai Hospital Ampang

11 minit dari MyTown Shopping Mall

12 minit dari Plaza Low Yat







No comments:

Post a Comment

ARTIKEL PILIHAN

FUNGSI COOLING PAD LAPTOP | REPAIR LAPTOP KUALA LUMPUR

  FUNGSI COOLING PAD LAPTOP Artikel ini membincangkan tentang fungsi cooling pad laptop.  Kedai repair laptop Kuala Lumpur akan berkongsi ke...