Monday, October 12, 2020

[SOLVED] CABLE CHARGER MACBOOK PUTUS | REPAIR MACBOOK CHERAS


Artikel ini membincangkan tentang menyelesaikan masalah cable charger macbook putus . Pada minggu lalu, seorang pelanggan kami telah datang ke kedai repair macbook cheras bersama Magsafe 1 miliknya yang sudah kelihatan seperti tidak berfungsi oleh kerana cable rosak/koyak.




Semasa pelanggan kami itu tiba di kedai repair macbook cheras, beliau terus meluahkan bahawa Magsafe 1 60W miliknya sudah putus akibat daripada sering menggulung cable dalam keadaan yang tidak teratur. 

Oleh itu, beliau sudah tidak boleh menggunakannya lagi .Tambahan pula, beliau mengatakan bahawa kos untuk membeli Magsafe yang baru agak tinggi dan merasakan rugi sekiranya membeli Magsafe yang baru.

Jadi, tanpa membuang masa beliau berusaha melayari internet bagi mencari kedai repair Magsafe yang tidak jauh dari tempat kerjanya agar memudahkan beliau menghantar dan mengambil semula Magsafe tersebut sehingga menjumpai kedai repair macbook cheras atau lebih dikenali sebagai OK Computer Solution.

Beliau memilih OK Computer Solution kerana sudah banyak artikel yang menarik, respon positif dari pengguna Macbook serta testimoni yang baik dan perkhidmatan yang berkualiti dengan tawaran harga yang berpatutan.

Setelah mendengar luahan pelanggan kami , admin meminta beliau untuk meninggalkan Magsafe tersebut kurang daripada 2-3 hari bekerja agar technician dapat membuat kerja dengan lebih teliti lalu menyelesaikan masalah cable charger macbook putus  tanpa sebarang cela.




Cable Magsafe putus memang akan membuatkan seseorang itu berasa stress dan tertekan terutamanya semasa ingin menyiapkan tugasan kerja dalam keadaan Macbook yang perlu digunakan secara berterusan untuk jangka masa yang lama.


Rata-rata pengguna Macbook masih tidak tahu bahawa apabila Cable Magsafe putus, mereka hanya perlu repair atau menukarkan saja cable tersebut dengan yang baru tanpa membazirkan wang beratus-ratus hanya demi seketul Magsafe yang original. 

Magsafe sama seperti adapter laptop. Ianya perlu dijaga dengan baik agar kualiti Magsafe/Adapter tersebut kekal bertahan dalam jangka masa yang lebih lama.


Langkah-langkah elakkan Magsafe/Adapter rosak/koyak/putus :


  • Jangan meletakkan Magsafe/Adapter bersepah di merata-rata tempat
  • Jangan meletakkan Magsafe/Adapter berhampiran air atau sebarang cecair
  • Jangan biarkan Magsafe/Adapter bersimpul bagi mengelakkan cable daripada koyak
  • Jangan biarkan sehingga Magsafe/Adapter overheating (cabut dan tutup suis selepas bateri sudah caj dengan penuh)
  • Jangan meletakkan Magsafe/Adapter di atas permukaan fabrik 


Berbalik pada kisah menyelesaikan masalah cable charger macbook putus kurang daripada 1 jam proses repair cable Magsafe dengan menukarkan cable Magsafe yang sudah putus kepada cable yang baru.

                                               

Kini sudah tiada masalah lagi dengan Magsafe yang putus sehingga dapat memberi tekanan kepada seseorang itu ketika mahu mengecas Macbook atau menyiapkan tugasan kerja sambil Macbook disambungkan dengan Magsafe. 


Pelanggan kami itu berasa sangat gembira dan berterima kasih kepada kami di kedai repair macbook cheras kerana sudah bantu menyelesaikan masalah cable charger macbook putus  sehingga kelihatan seperti membeli Magsafe yang baru keluar dari kotak.





Apabila pelanggan happy, kami di kedair repair macbook cheras turut gembira diatas kesenangan pelanggan.


Jangan buang Magsafe original anda yang dah koyak/putus kabelnya!


Nak beli Magsafe baru Original tapi harga mahal??

Kami ada penyelesaiannya!

Semua jenis Magsafe boleh direpair!!


Tunggu apa lagi?

Pasti ori!

Jangan bazir beli barang tak original kalau kami boleh repairkan untuk anda.


✔Buka Setiap Isnin - Sabtu (Ahad Cuti)
✔F2F Diagnosis 10.00am -8.00pm
✔Checking Problem Free 👍

-->> nak service yang terbaik??

-->>Nak diagnos secara percuma?


-->>Tercari-cari kedai REPAIR LAPTOP CHERAS?


Anda boleh hubungi OKCS Kuala Lumpur:-


03-4816 6107  ( zakwan )(Whatsapp je laju-laju)


Lokasi OKCS Kuala Lumpur:-


  • 2 minit dari Kolej Universiti Poly-Tech Mara Taman Shamelin
  • 3 minit dari LRT Pandan Jaya
  • 5 minit dari Sunway Velocity Mall
  • 10 minit dari Pantai Hospital Ampang
  • 11 minit dari MyTown Shopping Mall
  • 12 minit dari Plaza Low Yat
  • 13 min it dari Tesco Extra Ampang
  • 20 minit dari Terminal Bersepadu Selatan (TBS)







No comments:

Post a Comment

ARTIKEL PILIHAN

FUNGSI COOLING PAD LAPTOP | REPAIR LAPTOP KUALA LUMPUR

  FUNGSI COOLING PAD LAPTOP Artikel ini membincangkan tentang fungsi cooling pad laptop.  Kedai repair laptop Kuala Lumpur akan berkongsi ke...